VEELGESTELDE
VRAGEN

VEELGESTELDE

VRAGEN

Op vragen die vaak aan ons worden gesteld hebben wij natuurlijk een passend antwoord. Je vindt ze hieronder! Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen, neem dan even contact op met onze klantenservice via ons contactformulier.

vind het antwoord

INSCHRIJVEN

Het inschrijfgeld bedraagt eenmalig € 39,99, tenzij wij een leuke aanbieding hebben waarbij je geen inschrijfgeld betaalt natuurlijk. Indien dit het geval is, staat dit altijd duidelijk vermeld op de website en op het inschrijfformulier. Ook het inschrijfgeld voor onze Flex en Kids lidmaatschappen bedraagt eenmalig € 39,99, tenzij wij een leuke aanbieding hebben.

Ben jij al lid bij ons geweest en kom jij binnen 3 kalendermaanden weer bij ons sporten? Dan kan je het inschrijfgeld gemakkelijk terugvragen door contact op te nemen met onze klantenservice.

Nee, dat is geen enkel probleem. Il fiore healthcenters is onbeperkt sporten voor iedereen, dus zowel voor beginners als voor gevorderden. We hebben zeer gebruiksvriendelijke apparaten van topmerken zoals LifeFitness, TechnoGym en Matrix. Ons personeel staat ook altijd voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Jazeker is dit mogelijk. Wat leuk dat je een keer bij ons wilt komen sporten! Onder het menu “Abonnementen” klik je op “Dagpas” voor meer informatie en het kopen van een dagpas.

Wist je dat! Wanneer je binnen 7 dagen na aankoop van de dagpas een 1-jarig abonnement afsluit kun je het bedrag van de dagpas terugvragen. Hiervoor kun je na inschrijving een mailtje sturen via het contactformulier of naar info@ifhc-intranet.nl met het bewijs van betaling van de dagpas en dan zullen wij zorgen dat dit verrekend wordt met jouw eerstvolgende incasso! LET OP: dit geldt niet voor een flexibel lidmaatschap.

Vanaf 18 jaar mag je jezelf inschrijven. Ben je 16 of 17 jaar, dan mag je je ook inschrijven maar dan heb je een ouderverklaring nodig. 12- tot en met 15-jarigen mogen zich inschrijven en mogen dan alleen komen sporten onder begeleiding van een volwassene. Voor de 6- tot en met 11 jarigen bieden wij in Roermond kids groepslessen aan.

Op onze hoofdpagina vind je de actuele abonnementen en de lopende acties!

Je betaalde lidmaatschap gaat in op het moment dat de geldende promotie is afgelopen. Heb je een jaarcontract afgesloten en maak je gebruik van bijvoorbeeld een 8 weken gratis promotie? Dan gaat je betalende jaarlidmaatschap in na afloop van de 8 gratis weken. Je contract gaat in op de inschrijfdatum.

Je kunt je lidmaatschap binnen 14 dagen herroepen. De herroepingstermijn begint na de dag waarop de overeenkomst is gesloten. Wanneer je als lid je herroepingsrecht gebruikt wordt hier € 13 voor in rekening gebracht. Zie hiervoor ook onze algemene voorwaarden.

Jazeker, je kunt direct starten met sporten bij de door jou gekozen locatie! Neem bij je eerste bezoek je bankpas en ID mee, zodat we kunnen nakijken of we deze gegevens juist in onze administratie hebben opgenomen.

Wij weten niet van te voren wanneer een actie start. Het is helaas niet mogelijk om een actie op een lopend lidmaatschap met terugwerkende kracht toe te kennen.

BETALEN

Alle betalingen van abonnementen gebeuren via incasso. Bij een inschrijving op de club dien je het eerste bedrag te pinnen, daarna zullen we de rest van de maanden gebruik maken van incasso.

Dit is geheel afhankelijk van wanneer jij jouw abonnement hebt afgesloten. Via de il fiore app onder het kopje Facturen kun je jouw openstaande en betaalde facturen zien. Op deze facturen staat ook de periode weergegeven waarop de factuur betrekking heeft.

Dit kun je helaas niet zelf wijzigen. Hiervoor kun je een ticket aanmaken via het contactformulier. Belangrijk is dat je een kopie van de bankpas hebt, deze hebben we namelijk nodig bij het verwerken van de wijziging.

Dan ontvang je van ons een mail dat de incasso helaas niet is gelukt. We proberen een paar dagen later nogmaals, zonder extra kosten, te incasseren. Ook voegen we in de mail een link toe waarmee je de betaling kunt voldoen. Lukt de incasso voor een tweede keer niet, dan ontvang je van ons wederom een mail en dan brengen we bankkosten in rekening.
 
Wanneer er niet wordt gereageerd op de mail met de tweede herinnering wordt de post overgedragen aan incassobureau Van Hoek & Partners. Wanneer dit is gebeurd ontvang je een brief van Van Hoek & Partners en kun je contact met hun opnemen om de betaling af te wikkelen.
 
Let op! Betaal je openstaande post niet via het rekeningnummer wat wordt gebruikt voor het incasseren van de lidmaatschapsgelden. Buckaroo verwerkt alleen de automatische incasso’s en zal deze handmatige betalingen niet verwerken. Mocht je dit per ongeluk toch hebben gedaan, dan zal Buckaroo binnen twee weken het betaalde bedrag terugstorten. Wij kunnen hierin helaas niets voor je betekenen, omdat dit buiten ons om gaat.

Openstaande posten kun je gemakkelijk via de il Fiore App betalen wanneer een automatische incasso niet is gelukt. Onder het kopje “Facturen” in de app kun je jouw openstaande facturen inzien en betalen. Het is ook mogelijk om bij de balie van de club met PIN te betalen.

Wanneer je je achterstallige betaling geheel hebt voldaan krijg je weer toegang tot de club. Deze betaling kun je op de club voldoen of via de il fiore app.

Let op: wanneer jouw openstaande post is overgedragen aan incassobureau Van Hoek & Partners dien je de openstaande post aan hun te betalen. Zij zorgen dan voor de afwikkeling. Daarna kun je weer bij ons komen sporten.

Wanneer het niet gelukt is om jouw lidmaatschapsgeld de eerste keer te incasseren ontvang je van ons een mail dat het niet is gelukt, in deze mail staat ook een link waarmee je de betaling kunt voldoen. Wanneer je de betaling niet voldoet via de link zullen we een paar dagen later nogmaals proberen om het bedrag te incasseren. Wanneer dit een tweede keer niet lukt sturen wij wederom een mail en brengen wij € 2,99 bankkosten in rekening. In deze mail zal weer een link opgenomen zijn waarmee je het bedrag kunt voldoen. Wij zullen het bedrag dan niet nogmaals incasseren dus het zal door jou zelf betaald moeten worden. Wanneer je het bedrag niet binnen 7 dagen voldoet zal de openstaande post overgedragen worden aan incassobureau Van Hoek & Partners. Van hun ontvang je dan een officiële laatste herinnering. Je hebt 14 dagen om dan de post te betalen of een betalingsregeling met Van Hoek & Partners af te speken. Wanneer je dit niet binnen 14 dagen doet zullen zij overgaan tot incasso met bijkomende incassokosten.

Je vindt al jouw facturen makkelijk terug in onze il fiore healthcenters app. Deze app kan je downloaden via de App store of Google Play store.

Wanneer je bent ingelogd kun je klikken op het tabje “meer” met de 3 puntjes onderin het scherm. Hier staan verschillende kopjes, waaronder het kopje “facturen”. Wanneer je hier op klikt vind je al jouw openstaande en reeds betaalde facturen. Let op dat je bovenin het scherm de filter juist hebt staan om jouw benodigde facturen te kunnen vinden. Deze staat standaard ingesteld op openstaande facturen.  Je kan hier ook kiezen voor de opties “voldaan” en “alle”.

Lukt het niet om in te loggen? Of heb je nog geen inloggegevens voor de app? neem dan contact met ons op via het contactformulier, dan kunnen wij je hierbij verder helpen.

Onze abonnementen worden geïndexeerd per 1 januari. Dit doen wij conform onze algemene voorwaarden.

Wat deze indexatie voor jou betekend kun je eenvoudig terugzien in onze il fiore healthcenters App. Wanneer je deze nog niet hebt kun je de app downloaden in de App store of Google Play store.

Wanneer je bent ingelogd kun je onder het tabje “Abonnementen” jouw actuele abonnement zien en wat deze kosten gaan zijn.

Wij incasseren altijd voordat de termijn start, in jouw bankafschrift kun je zien op welke termijn de incasso betrekking heeft. Tevens kun je dit zien op de facturen in de app. 

Lukt het niet om in te loggen? Of heb je nog geen inloggegevens voor de app? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, dan kunnen wij je hierbij verder helpen.

Voor onze algemene voorwaarden, zie https://www.ifhc-intranet.nl/ifhc/algemene-voorwaarden/.

LIDMAATSCHAP

Nee, daar hoef jij je geen zorgen om te maken! Jouw lidmaatschap wordt na de contractduur gewoon verlengd. Mocht je jouw abonnement op willen zeggen kan dit in de Il Fiore App. Het lidmaatschap wordt dan beëindigd met een opzegtermijn van 4 weken. De opzegtermijn gaat in nadat de betaaltermijn die loopt op moment van opzeggen is afgelopen.

Jij kunt jouw abonnement gemakkelijk zelf opzeggen in onze il fiore App. Hier kun je, wanneer je op “abonnementen” klikt, jouw abonnement opzeggen. Houdt hierbij rekening met de voor jou geldende opzegtermijn.

Ja, de clubkey/pas kun je de laatste keer dat je komt sporten bij ons komen inleveren. Heb je hier zelf geen tijd voor, dan mag iemand anders hem ook voor je inleveren. Wanneer de clubkey/pas ingeleverd is krijg je een bewijs van inlevering. Bewaar dit bewijs goed, mocht er iets fout gaan kun je altijd aantonen dat je jouw clubkey/pas hebt ingeleverd.

Heb je al goed gezocht en weet je zeker dat je hem kwijt bent? In het laatste geval is het altijd mogelijk om een nieuwe pas te kopen bij de receptie. De kosten hiervoor bedragen € 15,-.

Wanneer je een Classic abonnement hebt kun je alleen sporten bij de club waar je bent ingeschreven, ga je verhuizen naar een plek dichterbij een andere Classic club? Dan mag je jouw abonnement omzetten naar de nieuwe club. Hiervoor kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of een omzettingsformulier invullen aan de balie van de club. Hiervoor heb je wel een bewijs van verhuizing nodig.

Bij de Platinum clubs kan vroegtijdig opgezegd worden wanneer er verhuisd wordt naar een plek buiten een straal van 20KM van club. Bij de Classic en Premium clubs kan er niet vroegtijdig opgezegd worden in verband met verhuizing.

Platinum clubs zijn Maastricht (Céramique) en Maastricht (Geusselt).

Wanneer je door medische redenen niet kunt sporten kunnen we het lidmaatschap tijdelijk voor je bevriezen. Helaas is het niet mogelijk om vroegtijdig je contract te beëindigen. Neem voor een bevriezing contact met ons op via het contactformulier.

Let op: wanneer je jouw abonnement bevriest wordt de einddatum van jouw contract verschoven met de periode dat jouw abonnement bevroren is. Een bevriezing kan niet met terugwerkende kracht verwerkt worden.

Jazeker is het mogelijk om jouw abonnement te upgraden, dit kun je regelen via ons contactformulier of aan de balie van jouw club. Jouw abonnement wordt dan omgezet per eerstvolgende betaaldatum.

KLACHTEN

Dat is vervelend! Maar wij gaan er alles aan doen om het op te lossen. Vul het contactformulier in en je krijgt zo spoedig mogelijk een reactie per mail.

ADD-ONS

Bij ons kun je de volgende add-ons toevoegen aan je abonnement:

onbeperkt yanga sportdrank
onbeperkt zonnebank (alleen in Céramique)
onbeperkt e-gym (alleen beschikbaar in Herten en voor leden die zich hebben ingeschreven hebben voor 01-10-2023).
Groepslessen (enkel voor leden die zich hebben ingeschreven voor 01-10-2022).

Deze kan je toevoegen bij het afsluiten van je hoofdabonnement. Heb je je hoofdabonnement al afgesloten? Je kunt de Add Ons makkelijk zelf toevoegen of verwijderen via de Il Fiore app. Hiervoor ga je naar het kopje “Abonnementen” en selecteer je jouw huidige abonnement. Door het schuifje bij de Add On aan te zetten, zet je de Add on aan. Door het schuifje uit te zettten, zet je de Add on uit.

PERSONAL TRAINING

Onze begeleiders zijn momenteel werkzaam in Maastricht Mariaberg, Roermond, Weert en Panningen.

Hier heeft ieder nieuw lid recht op een gratis fitness begeleiding. Deze kan je gemakkelijk selecteren in het inschrijfformulier. Hier nemen onze begeleiders jou mee in de club en zorgen ze ervoor dat jij een goed schema krijgt waarmee jij jouw doelen kan behalen. Wil jij meer begeleiding? Onze personal trainers staat voor jou klaar en nemen de verdere begeleiding graag over! 

Er werken Personal Trainers bij il fiore. Je kunt met hen een afspraak inplannen en zij zullen je verder op weg helpen met het behalen van jouw doelen. Je kunt aan de balie van de club een Personal Training Intro kopen voor € 25. De personal trainers zullen dan met jou contact opnemen om een afspraak in te plannen.

GROEPSLESSEN

Heb jij het Premium of Platinum lidmaatschap? Dan zitten groepslessen standaard in jouw abonnement. Helaas zitten de groepslessen niet in het Classic abonnement.

Dit is helaas niet mogelijk, een basis (fitness) lidmaatschap is altijd nodig.

Zeker is dit mogelijk! Ben je nog geen lid en wil je toch een groepsles uitproberen? Dan kun je ook een dagpas voor €9,99 aan de balie van de club kopen die ook toegang geeft tot de groepslessen.

Ja, dit is verplicht, zo weet je ook zeker dat er plek is. Tevens is afmelden verplicht indien je toch verhinderd bent. Zo kan iemand die op de wachtlijst staat in jouw plaats mee komen doen. Reserveren kan via de Il Fiore App.

Groepslessen reserveren kan gemakkelijk via de il fiore app onder het kopje “Reserveringen”.

Je ziet eerst een overzicht van de gemaakte reserveringen. Ook kun je bepaalde lessen als favoriet instellen zodat deze snel en makkelijk te vinden zijn.

Je kunt je 1 week voor dat de les begint aanmelden voor de les. Wanneer je je direct nadat de gevolgde les is afgelopen weer wil aanmelden voor de les van de volgende week, kan je je aanmelden vanaf 1 uur nadat de les is afgelopen.

Je kunt je maximaal 1 uur voor dat de les begint voor het laatste afmelden. Zorg dus dat je op tijd je afmelding via de app doorgeeft, zodat iemand op de wachtlijst jouw plaatsje kan gebruiken om de les te volgen

FACILITEITEN

De faciliteiten kunnen per club verschillen, zie voor het aanbod in de verschillende clubs ook ‘clubs’.

Bij onze locaties staat diverse apparatuur van onder andere Matrix, LifeFitness en Technogym. Het beste is om een kijkje te komen nemen zodat je zelf kunt zien hoe divers ons aanbod is! Hiervoor kun je gebruik maken van een dagpas.

Bij iedere locatie is het mogelijk om te parken, bij de locaties in Maastricht (Céramique en Mariaberg) heb je een Add-on nodig om op het eigen terrein te kunnen parkeren.

Er zijn op de clubs lockers aanwezig. Hiervoor moet je wel zelf een hangslotje meenemen om de locker op slot te kunnen doen. Heb je geen hangslotje? Dan kun je deze bij ons op de club kopen. In club Herten werken we met een geautomatiseerd systeem en heb je geen hangslotje nodig.

Bij al onze locaties is het mogelijk om een Add-on af te sluiten voor Yanga sportwater. Dit zijn verschillende smaken, low-calorie, water welke je zelf kunt tappen bij de drankenautomaat. In Maastricht (Céramique) staat een koffie-automaat, hier kun je genieten van een heerlijk kopje verse bonenkoffie. Daarnaast staat er bij iedere locatie de zogenaamde vendingmachine met verschillende versnaperingen. Ook zijn hier eiwit-shakes en -repen te koop.

Ja, bij alle il fiore healthcenters clubs staat een drankenautomaat. Ook is er bij il fiore healthcenters Maastricht (Céramique) een koffie- en theeautomaat en een koffiecorner aanwezig waar je onbeperkt Koffie en Thee kunt drinken. Hier kun je even bijkomen van je training en van je drankje genieten.

Wij hebben alleen op onze club in Herten squashbanen.

We hebben niet in alle clubs saunafaciliteiten. Dit hebben we alleen bij onze club Maastricht (Céramique).

Ja, bij elke il fiore healthcenters club kun je gratis gebruik maken van onze douches.

Ja, in sommige clubs bieden wij een ‘Ladies Only’ zone aan. Dit is bij de volgende clubs: Maastricht (Céramique), Roermond en Panningen.

Met een Classic lidmaatschap kan jij enkel bij jouw thuisclub sporten. Heb jij een Premium lidmaatschap? Dan kan je bij iedere Classic en Premium locatie van il fiore sporten met uitzondering van de Platinum Clubs Maastricht (Céramique) en Maastricht (Geusselt). Met een Platinum lidmaatschap van il fiore healthcenters kun je bij alle clubs terecht.

IL FIORE APP

In de app kun je jouw abonnement bekijken, eventuele openstaande facturen inzien en betalen, maar hierin staan ook de facturen van de geïncasseerde bedragen. Dit zal nu nog leeg zijn, maar gevuld worden zodra de incasso’s plaatsvinden. Mocht een incasso niet lukken, dan kun je de openstaande factuur ook via de app betalen.

Je kunt jouw persoonsgegevens makkelijk wijzigen via de Il Fiore App. De nieuwe Il Fiore app kun je eenvoudig downloaden in de Appstore en Playstore. Om in te kunnen loggen heb je een registratielink nodig. Heb je deze niet ontvangen of is de link verlopen? Neem dan contact op met onze collega’s via www.ifhc.nl/contact/. Onze collega’s kunnen je dan een nieuwe link sturen om jouw account te registreren.

Let op, je kunt niet alle gegevens zomaar wijzigen. Voor het aanpassen van bijvoorbeeld een bankrekeningnummer dien je het contactformulier in te vullen. Wij zullen dit dan zo snel mogelijk voor je aanpassen.

In de Il Fiore app zie je onder het kopje “Reserveringen” een overzicht van de gemaakte reserveringen. Je kunt bepaalde lessen als favoriet instellen zodat deze snel en makkelijk te vinden zijn. Wanneer je klikt op nieuwe reservering maken, kom je in het rooster waar je kunt reserveren.

Hier kun je filteren op groep of activiteit zodat je doelgerichter kan zoeken naar de les die je wilt reserveren. Dit doe je gewoon door in het scherm op bijvoorbeeld groep te klikken. Je krijgt dan de filters te zien waar je op wilt zoeken: Groepslessen, Spinning, Squash, Virtuele Spinninglessen. Door op wissel van locatie te klikken kunnen leden ook reserveringen maken bij andere clubs. 

Het is inderdaad ook mogelijk om met de app jouw add ons aan en uit te zetten. Dit kun je doen onder het kopje “Abonnementen”. Wanneer je dan jouw huidige abonnement selecteert zie je jouw abonnementsgegevens en de Add ons.

Mocht je momenteel gebruik maken van de add on Yanga Sportwater dan kun je met de QR code scanner van de app de code scannen die op de automaat bevestigd is. Hierna wordt de automaat ontgrendeld en kun je Yanga tappen. Let op: om deze functie te gebruiken, wordt de telefoon gekoppeld bij de eerste keer gebruiken. De add on is dus echt en enkel alleen persoonlijk te gebruiken.